Breakdance voor gehandicapten Een wiel zonder lucht: TWheel

Vacatures: soms zijn ze echt niet serieus

Saturday 7 July 2007 om 18u32

Omschrijving:

[…] Je lost problemen in de eerste lijn op, zodat zo weinig mogelijk problemen doorstromen naar niveau twee. Om deze service naar onze klant te kunnen garanderen zijn er shifts voorzien: weekwerk, avondwerk, WE werk, en feestdagen, telkens in een groepje werken van 2 à 4 personen volgens een beurtrol. […]

Uw profiel:

[…] Je behaalde een diploma richting Graduaat Informatica, Industrieel Ingenieur of aanverwanten. […]

Ja! Laten we vier jaar studeren, veel fysica, wiskunde en technische vakken, theorie, inzicht, en dan met kerstmis den telefoon gaan opnemen. ’s Nachts. Owkeeeeej, Guido.

Gepost in: werk

12 Commentaren Zelf commentaar toevoegen

  • 1. Bram  |  Saturday 7 July 2007 om 21u55  |  Belgium
         Gepost met Firefox 2.0.0.4 op Windows XP

    ‘t is belachelijk dat gene naam heeft. Daarvoor kunde beter een van de middelbare schoolbanke gaan plukke die ne gansen dag counterstrike speelt en pr0n downt. Wedde da da eve goe marcheert?

  • 2. Schnolleke  |  Sunday 8 July 2007 om 10u36  |  Belgium
         Gepost met Firefox 2.0.0.4 op Windows XP

    lol, doet me aan iemand denken :D

  • 3. whacker  |  Monday 9 July 2007 om 09u31  |  Belgium
         Gepost met Firefox 2.0.0.4 op Windows XP

    HA, vandaag weer zo één gekregen: “First Line Support Engineer”. Ge moest graduaat zijn EN ervaring hebben van minstens 2 jaar. Ge kreeg zelf genen otto of niks. Moeha!

  • 4. whacker  |  Monday 9 July 2007 om 09u36  |  Belgium
         Gepost met Firefox 2.0.0.4 op Windows XP

    en dan vinden ze niemand… Te weinig informatici zeker? :p

  • 5. Marnik  |  Monday 9 July 2007 om 14u00  |  Belgium
         Gepost met Firefox 2.0.0.4 op Windows XP

    Good help is so hard to find these days :p

  • 6. Treg  |  Monday 9 July 2007 om 19u59  |  Belgium
         Gepost met Firefox 2.0.0.4 op Windows XP

    Mhm, ben dat nu ook stilaan beu aan’t worden die vacatures van het type eerstelijnshelpdesk (of ze zouden met _enorme_ voordelen moeten afkomen (really huge)). Voor jobs à la “werkt_uwe_pc_ni_awel_steekt_dan_eerst_u_pries_in” ben ik ook niet afgestudeerd. :|

  • 7. Marnik  |  Monday 9 July 2007 om 22u20  |  Belgium
         Gepost met Firefox 2.0.0.4 op Windows XP

    (tenzij ze daar natuurlijk maandelijks _bakken_ geld voor over hebben)

  • 8. i.  |  Wednesday 11 July 2007 om 00u26  |  Belgium
         Gepost met Firefox 2.0.0.4 op Windows XP

    Met permissie, maar jullie zijn allemaal behoorlijk pretentieus, hoor. Als je pas van school komt kan je zo goed als niks, je hebt enkel een theoretische basisopleiding gehad, de rest moet nog komen. Door first line te doen leer je de echte problemen van een gebruiker kennen, leer je snel reageren, leer je met mensen omgaan, leer je een zeer groot arsenaal aan mogelijke problemen kennen. Een carriere is een stapsgewijs proces, en na een paar maand ervaring kan je makkelijk ergens anders in een andere functie aan de slag.

    En een jaartje werken op de helpdesk zou sommigen hier geen kwaad doen, me dunkt. Al was het maar als les in nederigheid.

  • 9. Marnik  |  Wednesday 11 July 2007 om 09u09  |  Belgium
         Gepost met Firefox 2.0.0.4 op Windows XP

    Dat ge niks kunt als ge van de schoolbanken komt, daar ben ik het volledig mee eens, maar dat ge veel zou leren door te helpdesken, daar ben ik het niet mee eens.

    Ik heb vrienden en kenissen die helpdesken, first line support, en dat zijn er allemaal die hun studies niet afgemaakt hebben, jaren later zitten ze meestal nog altijd aan de telefoon. Met alle respect daarvoor, maar daar ben ik niet voor gaan studeren, mijn ambitie ligt ergens anders.

    Veel helpdesk functies leren u niks bij, gewoon procedures volgen. Second line, daar zou ik nog kunnen inkomen, maar first line support zijn 99% van de tijd dingen die ge kunt oplossen door de handleiding te lezen.

  • 10. cush_  |  Wednesday 11 July 2007 om 16u34  |  Belgium
         Gepost met Firefox 2.0.0.4 op Windows XP

    Ik vind dat woord helpdesk zo verschrikkelijk hé, iedereen gebruikt het alsof het iets vies is.

    Het ligt waarschijnlijk aan mij, maar ik voel steeds dat de “echte” (lol?) IT’ers altijd op helpdeskers neerkijken.
    Ik heb mijn studies niet afgemaakt, niet omdat ik dom ben, gewoon omdat ik te lui was. Spijt of geen spijt, dat doet er niet toe.

    De persoon die onder (ja, onder, u leest het goed!) mij staat is nochtans een graduaat informatica.
    Zoals hierboven al gezegd werd, de pretentie/arrogantie is vrij groot. Haast respectloos. Ieder zijn ding nietwaar?
    De industrieel ir.’s die hier werken kunnen bijzonder weinig om zo hoog van hun toren te blazen.

    Ik moet Marnik gelijk geven dat je op eerste lijn eigenlijk bijzonder weinig leert, vooral klantgerichtheid denk ik zo.
    Callcenter is om van te wenen, ik kan het weten.
    Second line helpdesk is net iets leuker omdat je niet direct in contact komt met de lusers.
    Field Engineer makes you want to stab kittens after 3 months.

    Mijn huidige job is een mooie combinatie van de jobs die ik in de voorbije jaren heb gedaan.
    Weinig telefoon, helemaal geen procedures volgen, maar ze zelf opstellen, gaat een beetje naar de auditing kant op, ik krijg zelf cursussen ITIL. Maar goed, off topic.

    Ik heb er al lang vrede mee dat ik “maar” een helpdesker ben. Ik vervorm mijn titel al lang niet meer tot Third Level Systeem Engineer, zoals sommigen.

    Eigenlijk is dit een zinloze discussie, ik begrijp dat Marnik zo’n job niet wilt doen, het zou zonde van zijn capaciteiten (en diploma) zijn. Maar een beetje respect mag wel.

    “Zijt vriendelijk tegen die mannen van de helpdesk, want daar zijt gij de neger.”

  • 11. verbos  |  Wednesday 11 July 2007 om 16u50  |  Netherlands
         Gepost met Firefox 2.0.0.4 op Windows XP

    Practisch alle grote bedrijven geven constant cursussen en bijscholingen/seminaries aan juniors, zoda ge van de schoolbanken direct werkervaring opdoet en bijleert. Waarom zou je dan “onderaan” beginnen en eerst een halfjaar/jaar daar meedraaien, als je gewoon kan bijscholen/seminaries volgen en wat hoger beginnen en je sneller opwerken (mits uw diploma).
    Voor IT kan ik niet spreken, maar als ge ziet wa voor een retard jobkes sommigen doen met een diploma gelijk mij, ganser dagen aankoopfacturen inboeken ofzo, kzou kierewiet worden.

  • 12. Marnik  |  Wednesday 11 July 2007 om 17u00  |  Belgium
         Gepost met Firefox 2.0.0.4 op Windows XP

    Ik kijk zeker niet neer op helpdeskers, maar het is gewoon niks voor mij.

    Ik heb vanmiddag trouwens nog een hele discussie gehad met ntone over helpdesk, ge hebt “helpdesk” en “helpdesk”, ze allemaal over dezelfde kam scheren kan niet.

    Uiteraard kunt ge beginnen aan de helpdesk, en u opwerken, of er voor mijn part heel uw leven blijven hangen als ge dat graag doet, ieder (inderdaad) zijn ding.

    Enkele jaren geleden deed ik een vakantiejob op een helpdesk/informatica afdeling, en daar hebben ze mij veel vuile jobkes laten opknappen.

    Ik heb trouwens nergens “neergekeken” op helpdeskers, lees maar eens na, ik heb gewoon gezegd dat ik het onnozel vind dat ze industrieel ingenieurs aanschrijven om firstline helpdesk te doen, en dan nog eens nacht- en weekendshiften. Ik ken geen enkele collega-student die daarvoor zou tekenen, geen enkele.

Laat commentaar achter

Vereist

Vereist, verborgen

Toegelaten HTML:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <code> <em> <i> <strike> <strong>

Trackback  |  Volg de commentaren via de RSS-feed.


Recente Commentaar

Top Commenters (van in den beginne)

Recente Posts

Categorieën

Archief

Links

Feeds